ارسطو
بزرگان علم و دانش
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگان علم و دانش و آدرس bozorganelm.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نويسندگان
مریم محمد حسنی

آرشيو وبلاگ
مرداد 1392


آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, :: 14:11 :: نويسنده : مریم محمد حسنی

اَرَسطو (به یونانی: Αριστοτέλης، تلفظ: آریستوتِلِس) (زادهٔ ۳۸۴ ق م. -درگذشتهٔ ۳۲۲ ق م)[۱] از فیلسوفان یونان باستان بود. او که یکی از مهم‌ترین فیلسوفان غربی به حساب می‌آید شاگرد افلاطون و آموزگار اسکندر مقدونی بود. تالیفات او در زمینه‌ها و رشته‌های گوناکون من‌جمله فیزیک، متافیزیک، شعر، زیست شناسی، منطق، علم بیان، سیاست، دولت و اخلاق بوده‌اند. ارسطو به همراه سقراط و افلاطون از تأثیر گذارترین فیلسوفان یونان باستان بوده‌است. این سه تن فلسفه غربی (آنطور که برای ما آشنا است) را بر اساس فلسفه ماقبل سقراط یونان بنیاد نمودند. ارسطو فلسفه را به‌عنوان «دانش هستی» تعریف می‌کرد.[نیازمند منبع]

 

زندگی‌نامه[ویرایش]

 

ارسطو در سال 384 ق.م.در خانواده‌ای ثروت‌مند از اهالی آکادمی(فرهنگستان)افلاطون در آتن فرستاده شد و ۲۰ سال در آن‌جا درس خواند و تدریس کرد.

 

پس از مرگ افلاطون در سال اسوس در آسیای کوچک رفت و با فیلیپ مقدونی آموزش اسکندر مقدونی را بر عهده گرفت. پس از بازگشتش به آتن در

 

در

 

آثار ارسطو[ویرایش]

 

اطلاعات بیشتر: سیستم فلسفی ارسطو

 

آثار ارسطو بسیار متنوع و شامل جمیع معارف و علوم یونانی (جز ریاضی) است و اصولاً شامل منطقیات طبیعیات الهیات و خلقیات است که از آن جمله از فن شعر، فن خطابه، کتاب اخلاق، سیاست و ما بعد الطبیعه باید نام برد.

 

منطقیات: مقولات، جدلیات، آنالوطیقای اول و دوم، قضایا، ابطال مغالطات که در کل در کتاب ارغنون (ارگانون به معنی ابزار) جمع شده‌اند.

 

کتب علمی: طبیعیات، ، در کون و فساد، ، تاریخ طبیعی، ، ، ،

 

کتب فلسفی:اخلاق نیکوماخوس، سیاست،  


 



نظرات شما عزیزان: